Monday, December 17, 2012

Al-Akhbar newspaper

"the pro-Syrian Lebanese newspaper Al Akhbar reported".  This is how Al-Akhbar is identified in the New York Times today.  Now, it is known that I don't agree with Al-Akhbar's editorial line on Syria but this is quite inaccurate.  If you go to Al-Akhbar Arabic webpage, there is an picture of a Syrian dissident and call for his release from Syrian regime jail.  Al-Akhbar has been banned from Syrian government offices for more than a year now, and several of its correspondents have been kicked out of Syria.  There has been criticisms published against the Syrian regime in Al-Akhbar (not as much as I would like, of course) but this characterization is not really accurate especially when it is written by people who don't read Arabic and who are not in a position to judge anyway.  But that is not why I am commenting: do you know that newspapers that are owned by Saudi princes (Al-Hayat  and Ash-Sharq Al-Awsat) are identified in the Times as "pan-Arab" papers?  This shows you that even labels are politicized in the Times.