Sunday, February 21, 2016

What happened when Al-Arabiyya (the news station of Muhammad bin Salman) aired a documentary on Hasan Nasrallah?

The quality of propaganda in the media of Saudi princes is deteriorating by the hour.  There is pressure among the various media outlets to outbid one another.  Suddenly, this week, Al-Arabiyyah (which is now owned by Muhammad bin Salman, after he pushed the previous owners, King Fahd's brother-in-law and his son, `Abdul-`Aziz) started airing promos for a documentary about Hasan Nasrallah, titled The Story of Hasan.  The intention was clearly an insult job, most likely produced by the Lebanese propagandists of the Saudi regime.  Yet, as soon as it aired, Saudi propagandists across social media took to twitter and Facebook to attack the station and to accuse of serving Hizbollah's propaganda interests.  I am not sure why but I surmise that the snippets of speeches by Nasrallah contrasted with the oratorical skills of Saudi princes and of Saudi regime men in Beirut.  Either way, the station dropped the film and I could not even find it on the website of Al-Arabiyyah.  (I did watch it but not on Al-Arabiyya website).