Wednesday, March 30, 2011

News for sale on Al-Arabiyyah TV (the news station of King Fahd's brother-in-law)

A well-known Western correspondent in the Middle East sent me this:  "fyi...i met a German diplomat who said German and other governments are paying al Arabiya what he said was millions of dollars to send their reporters to do soft-ball economic and even political stories about Germany or whatever country, which of course the viewer has no idea about when they watch the item. as far as he is aware the US is doing this too with the channel. He said Al Jazeera didn't engage in such activities to his knowledge, but then with Qatari money right now they don't have to (if you publish this, please keep my name off and don't say..."