Thursday, October 30, 2014

We have a new writer at the Post on Hizbullah: his name is Hugh Naylor

I mentioned yesterday that he cited a bevy of experts who belong to the enemy camp of Hizbullah but this really reveals ignorance, if nothing else: "Hezbollah reportedly pressured Web sites to have the video removed."  How can Hizbullah pressure website to remove the videos? Half of Lebanon and its media are opposed to Hizbullah and much of the Arab world media are owned by the Saudi and Qatari royal families.  How can they arrange to remove the video? But wait. The web version of the article has a hyper link and it takes you to an article: it is by the political director of Hariri family TV, and it was published in Al-Arabiyyah (the news website of the station owned by the brother-in-law of King Fahd), and from an article that the woman writes in the mouthpiece of Prince Salman.  Do those people really pass their introductory journalism courses, assuming they took any?