Sunday, January 30, 2011

Mubarak state TV

The scenario of the counter-revolution was all clear on Mubarak Nile TV yesterday.  The TV was covering (like the Saudi media like Al-Arabiyya TV--the station of King Fahd's brother-in-law) only the looting and destruction.  Then, Mubarak TV opened up its lines and said that they were now allowing calls from around the world but that they would not allow any political talk but only about the "security of Egypt."  Of course, calls came in and said that only "security of Egypt" matters and nothing about the demands for political change.  One of the calls almost said his name is "Jamal" and another almost said his name is "`Ala'".  I wrote this before: Egypt is not Tunisia in the sense that the US/Israel would fight tooth and nail to preserve the Mubarak regime.  Oh, and the broadcasters on Mubarak TV kept saying that Aljazeera is spreading lies "about Egypt."